geneins

Direktlänk till inlägg 28 maj 2008

Karlskoga 28/5

Av Lena Rydgren - 28 maj 2008 15:30

Onsdag 28 maj 2008


                                              Foto: Madeleine Lundh

Gangsterluvans Nellie Niagara 3:a ök med CK.



                                              Foto: Madeleine Lundh

Gangsterluvans Nobla Nicolett  2:a Btkl och cert


Vilken helg vi haft!! Tre underbara dagar i Karlskoga med fint väder, massor med hundar och treevliga människor, vad kan man mer begära.

Vi kom fram till Karlskoga i fredags kväll och med lite hjälp av goda grannar var förtältet på plats på rekordtid. Nu stundade det god mat som Eva trollade fram i vår husvagn, tur du var med, annars hade det nog blivit pizza. Därefter blev det promenad på området och påhälsning hos goda vänner, sent blev det också.... men vad gjorde det, vi skulle ju inte ställa ut på lördagen för då var det bara hannar. Så vi satt och beundrade sååå många snygga hanar hela lördagen, sen blev det bråttom!

Middag på Karlskoga hotell och jättetrevlig underhållning av Whisky and Dynamite. Hem igen till husvagnen och en sväng till andra husvagnar på lite förfriskningar, sent igen.....

Men nu var det söndag och Nellie skulle in i ringen. Ojoj, lite stressigt och nervöst blev det allt, men Anders på Gangsterluvans är ju lugn och han hade lovat ställa Nellie så vad jag var nervös för vet jag ej. Herregud 3:a i sin klass med CK och med 38 anmälda blev jag mer än nöjd, och tänk att syrran "Nikki" vann klassen och kom sedan 2:a med CERT i btlk. Det är KUL!!!!

Hann även med att ta några släktkort på Pappa Garcon, Mamma Indra och deras vackra döttrar.

Lyckliga över dagens bravader for vi hem och jag lovar, jag somnade trött och lycklig.

Nu ser vi fram emot lördagen då Nellie och jag kör hårt i Norrköping.
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Rydgren - 29 juli 2011 08:30

Ja!!! nu har jag givit upp för alla påtryckningar.....  och klippt o ryckt öronen på Irma......   Och visst blev hon fin, ser sådär vuxen och förståndig ut som hon INTE är... men det kommer...är inte ett dugg orolig, men visst är det en tjej med...

Av Lena Rydgren - 11 juni 2011 00:19

Den här helgen är det mycker kalas på gång...Idag fyller "lilla" Alice 1År Tuffa Alice Och i morgon blir Indra   10År........ Indra vilar i gräset.... Födelsedagsbarnen Indra och Alice  på promenad   Och så har vi en tjej som firar 40 År ...

Av Lena Rydgren - 3 juni 2011 00:19

  Men Eva! när började du räcka upp handen :)   Ja vi börjar väl med lite bilder från säsongsfinalen på våra sennenträffar för våren, nu har Eva, Susanne och jag varit aktivitetsombud i 1 år och det har varit kul och inspirerande, vi har haft sto...

Av Lena Rydgren - 6 maj 2011 09:00

I dag tänder vi ett ljus för våran älskade Nellie,Det är idag 1 år sedan hon lämnade oss så hastigt,Du saknas oss fortfarnde så mycket, Men idag kan jag glädjas över alla fina studer vi fick och alla fina minnen jag har av henne    Saknar dej v...

Av Lena Rydgren - 20 april 2011 18:49

    Ja nu var det ju länge sen sist igen....men det har varit en del som hänt sedan förra inlägget. Alice har ju haltat fram och tillbaka sedan i december, Vi var hos veterinären i januari och han röntgade och konstaterade att hon nog hade panos...

Skapa flashcards