geneins

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

A - kullen 18 månader 20/8

Av Lena Rydgren - 20 augusti 2009 19:15

 

Idag fyller Genein´s A kull 1 ½ år STORT GRATTIS till Er alla!!

skicka gärna in färska bilder på era hundar!

  

Annars flyter dagarna på, har börjat jobba igen efter semestern, så det har varit en del att ta hand om där och sedan har jag varit i skogen och plockat svamp mycket svamp blev det, men det är ju sååå gott så det gör ju inget den lär nog gå åt.....

Helgen var ju en trevlig upplevelse, vi hade lite folk här som vanligt och det var lika roligt som det brukar, dom första ramlade in på fredagseftermiddagen och på kvällen, dan därpå anslöt  resten av gänget.

Lördagen kom Hera  3:a med HP, Aragon 4:a i unkl. och Nellie fick en "slät etta" men sedan fick ju Nellie och jag vara med och ställa uppfödarklass åt Gangsterluvans, det gjorde vi så bra att vi vann och fick springa i "stora finalringen" det var ju en ganska häftig upplevelse. Trötta for vi sedan hem och badade och hade en jättetrevlig kväll, med mycket skratt och skoj.
  

Nellie


    

Hera med lycklig matte

Söndag morgon var vi uppe tidigt igen för då var det ju Nyköping som väntade. Och där.....blev lilla Hera BIR valp, ojojoj hur kul tror ni jag tyckte det var...att hon slog BIS valpen från Norrköping gjorde ju inte saken sämre. Aragon fick en 2:a men jättebra kritik, men är man pälslös så är man....får nog stanna hemma tills han har klätt på sej igen.....Och sedan var det så Nellies tur, hon blev först 3:a i ökl. med CK och sedan kom hon 3:a i btkl. efter  Edets Janice som också tog cert Grattis Lillian!! och syrran Nikki som kom 2:a..
  

Nikki, Heras mamma och Nellies syster
  



Gunilla men pappa/ morfar Garcon


  

uppfödargrupp Keno, Nellie, Helga & Nikki

Sedan skulle vi ju ställa uppfödarklass igen för Gangsterluvans men då var jag tvungen att lämna över Nellie till Ingmarie, för då skulle Hera och jag in i finalringen, ojojoj vad jag fick springa för att hinna fram, men det gjorde vi, men tyvärr så säg inte domaren hur fin Hera är (eller ser vi inte på samma sätt) så det var ut ganska omedelbart, men i gott sällskap av många andra. Tänk er jag har varit i finalringen två gånger denna helg, WOW. / Lena

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Rydgren - 29 juli 2011 08:30

Ja!!! nu har jag givit upp för alla påtryckningar.....  och klippt o ryckt öronen på Irma......   Och visst blev hon fin, ser sådär vuxen och förståndig ut som hon INTE är... men det kommer...är inte ett dugg orolig, men visst är det en tjej med...

Av Lena Rydgren - 11 juni 2011 00:19

Den här helgen är det mycker kalas på gång...Idag fyller "lilla" Alice 1År Tuffa Alice Och i morgon blir Indra   10År........ Indra vilar i gräset.... Födelsedagsbarnen Indra och Alice  på promenad   Och så har vi en tjej som firar 40 År ...

Av Lena Rydgren - 3 juni 2011 00:19

  Men Eva! när började du räcka upp handen :)   Ja vi börjar väl med lite bilder från säsongsfinalen på våra sennenträffar för våren, nu har Eva, Susanne och jag varit aktivitetsombud i 1 år och det har varit kul och inspirerande, vi har haft sto...

Av Lena Rydgren - 6 maj 2011 09:00

I dag tänder vi ett ljus för våran älskade Nellie,Det är idag 1 år sedan hon lämnade oss så hastigt,Du saknas oss fortfarnde så mycket, Men idag kan jag glädjas över alla fina studer vi fick och alla fina minnen jag har av henne    Saknar dej v...

Av Lena Rydgren - 20 april 2011 18:49

    Ja nu var det ju länge sen sist igen....men det har varit en del som hänt sedan förra inlägget. Alice har ju haltat fram och tillbaka sedan i december, Vi var hos veterinären i januari och han röntgade och konstaterade att hon nog hade panos...

Skapa flashcards