geneins

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

50-årsfest! 29/9

Av Lena Rydgren - 30 september 2009 07:03

Anders 50 årsdag!!

  

Ja, så har han då fyllt 50 år gubben min........Det låter ju nästan som om vi måste bli vuxna nu, men jag måste citera en annan känd nybliven 50åring

Han sa så här: Själva siffran har jag lite svårt att förlika mej med. Jag kan få för mig att det egentligen är 30 jag fyller. Man är som ett träd, barken blir skrovligare och grövre, men insidan är hyfsat intakt och för varje årsring blir själva innehållet än mer innehållrikt.

Det tycker jag var ett bra konstaterande att man  duger även efter 50.....

Anders han firarde ju i dagarna tre nästan, de första gästerna kom redan på fredag em. och sedan flöt det in folk fram till lördag em.då var vi sammanlagt  11 personer som skulle sova här, dock inga hundar, våra var i säkert förvar hemma hos Sigun och Jocke, Tack än en gång !!! för att ni finns och är så goa med hundarna.

  

lördag morgon var hela familjen uppe och sjöng för Anders kl. 07,00 ingen sovmorgon här inte, Oscar skulle ju iväg till sin skola och laga mat till alla gästerna.

Vi andra for iväg till festlokalen och gjorde det sista med dekorationer och dukning.

Sedan hem och åt lite lunch och visa tog en stödvila, sedan var det bara att pudra näsan och kamma till sej för så var det dax att åka till festen, klockan 18,00 klev så våra 94 gäster in för en oförglömlig kväll.......

     

gästerna ramlar in...

   

min sång till Anders med barnen som körar...

 

Anders i hatten han ska ha på sig när han beger sig på älgjakt...en av många fina presenter!

     

 

dansant värre var det!

 

hyllningssång till födelsedagsbarnet 

 

mer sång! 

hmmm.....Björn verkar ha kul! 

 

...och alla var med!

   

kökspersonalen 

Ann & Thomas verkar ha kul

     

och kul hade vi, många roliga tal, min sång som nog aldrig någon glömmer, dans och skratt, ja kvällen blev hellyckad, tack alla goa vänner  för att ni var med....det är ju lite kul när man fortfarande orkar hålla på till kl. 05,00 på morgonen......men söndagen blev ju lite lugnare kan vi väl konstatera, vissa tog låååång sovmorgon, dock INTE jag som väl alla tror, nej då kl 09,30 var jag uppe igen....lång.frukost med våra övernattande gäster och när dom farit hem tog vi alla barn och åkte och städade lokalen.

Söndagkväll blev det tidig sänggång kan vi väl konstatera. Men som sagt en underbar helg har vi haft, och nästa helg är vi tillbaka i det normala igen då är det hundar till 100% då vi far till Sundsvall på utställning......

 
 
Ingen bild

AnnCatrin

1 oktober 2009 07:43

hallå!, tack för senast! slänger in en kommentar för att kolla att det funkar. kramen AC

 
Ingen bild

Ann o Nemo

1 oktober 2009 11:56

TACK för en mycket rolig fest. hoppas att Anders är nöjd men trött!! Din sång var bedårande och rörande, den låten släpper ibland en tår. Nemo hälsar att det är för lite Nelli här!! Lycka till i helgen! Själv ska jag vara figurant på en söktävling. Spännande! Många kramar Ann

 
Anneli

Anneli

2 oktober 2009 10:48

Hallå !
Ni ser ut att ha haft en supertrevlig fest :) Skoj med pappåsarna och löständerna :D
Vi ses i morgon :)
Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Rydgren - 29 juli 2011 08:30

Ja!!! nu har jag givit upp för alla påtryckningar.....  och klippt o ryckt öronen på Irma......   Och visst blev hon fin, ser sådär vuxen och förståndig ut som hon INTE är... men det kommer...är inte ett dugg orolig, men visst är det en tjej med...

Av Lena Rydgren - 11 juni 2011 00:19

Den här helgen är det mycker kalas på gång...Idag fyller "lilla" Alice 1År Tuffa Alice Och i morgon blir Indra   10År........ Indra vilar i gräset.... Födelsedagsbarnen Indra och Alice  på promenad   Och så har vi en tjej som firar 40 År ...

Av Lena Rydgren - 3 juni 2011 00:19

  Men Eva! när började du räcka upp handen :)   Ja vi börjar väl med lite bilder från säsongsfinalen på våra sennenträffar för våren, nu har Eva, Susanne och jag varit aktivitetsombud i 1 år och det har varit kul och inspirerande, vi har haft sto...

Av Lena Rydgren - 6 maj 2011 09:00

I dag tänder vi ett ljus för våran älskade Nellie,Det är idag 1 år sedan hon lämnade oss så hastigt,Du saknas oss fortfarnde så mycket, Men idag kan jag glädjas över alla fina studer vi fick och alla fina minnen jag har av henne    Saknar dej v...

Av Lena Rydgren - 20 april 2011 18:49

    Ja nu var det ju länge sen sist igen....men det har varit en del som hänt sedan förra inlägget. Alice har ju haltat fram och tillbaka sedan i december, Vi var hos veterinären i januari och han röntgade och konstaterade att hon nog hade panos...

Skapa flashcards