geneins

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Längesen!!!

Av Lena Rydgren - 5 april 2010 14:51

Ja! som vanligt är det ett tag sedan jag skrev sist...och nu har det ju hänt en del också. För det första så var vi ju i Knivsta och röntgade Hera i slutet på februari, vi hade en jättetrevlig eftermiddag när alla valparna från Gunillas H- kull träffades och lekte och fotades, och alla verkade ha himmla kul ihop, även Lotta och Pappa Boss var med och kollade in vad han hade presterat.   

Gruppbild: fr. v. Mamma Nicki, Hera, Troja, Sune, Eros, Berra och Pappa Boss.

Berra ( Hermes)

 

Eros (Homeros) 


  

Sune ( Helios)

Troja (Hebe) 

   

och till sist Hera med "proffshandler" och alltiallo Eva


Sedan bar det av till veterinärpraktiken, där gick det ju inte så bra för Hera som för dom övriga valparna i kullen, det vissade sig senare att Hera hade 3.or på båda sina framben, resten av kullen fri!!, Ja det var tungt, underbara lilla Hera som har sååå många goda egenskaper. Nu har vi iallafall beslutat oss för att hon ska flytta till en ny familj, vilket kommer att ske nästa helg, det är en familj som bor utanför Linköping, nya mattes föräldrar har en valp ifrån oss som heter Athos, han var med hit och kollade in nya familjemedlemmen för ett per veckor sedan.  

Athos på besök hos oss


 

Aragon och Athos 


 så på den vägen lärde vi känna Paula och Pelle, Vi önskar nu att allt ska bli sååå bra för Hera och att hon får ett underbart liv ihop med dom.


Sedan har ju även Aragon flyttat....men det var ju mer väntat, Elin och han har nu flyttat till Uppsala, där Elin fått nytt jobb och Aragon ska gå på "dagis"det blir nog spännande får vi hoppas, först är det inskolning i 14 dagar och sedan börjar det på alvar, har hotat Elin med att om han INTE trivs kommer jag och hämtar honom, Anders och jag är ju faktiskt delägare i honom, däremot får jag fortsätta ställa ut honom när jag vill, det tackar man ju för.......

Aragon och jag var ju på kurs för Gerhard o`Shea nu i mars så vi måste väl ut och praktisera lite vad vi lärt oss. Vi börjar väl med Västerås!!


Ja så nu är det snart bara Indra och Nellie kvar i huset, men dom kommer nog att tycka att det blir ganska lugnt och skönt, sedan får vi ju se vad matte hittar på om det blir någon ny valp att fostra......  

Indra  

Nellie


Hoppas nu att ni alla haft en skön påskhelg, vädret har ju varit riktigt underbart

fram till idag, blev ganska förvånad imorse när det var SNÖ ute, usch! nu räker det tycker även jag, som annars gillar snö jättemycket.

 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

5 april 2010 21:31

hallå!
trevligt med en uppdatering! ;0) jag tycker att Athos är väldigt lik min hund i utseende faktiskt! Det syns helt klart att dom är bröder.
Ja det var ju hiskeligt tråkigt med Hera, men det är bara att ta nya tag......spännande att se vad som händer framöver ;0)......själv har jag full huggning med EN hund *asg*
kramen AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Rydgren - 29 juli 2011 08:30

Ja!!! nu har jag givit upp för alla påtryckningar.....  och klippt o ryckt öronen på Irma......   Och visst blev hon fin, ser sådär vuxen och förståndig ut som hon INTE är... men det kommer...är inte ett dugg orolig, men visst är det en tjej med...

Av Lena Rydgren - 11 juni 2011 00:19

Den här helgen är det mycker kalas på gång...Idag fyller "lilla" Alice 1År Tuffa Alice Och i morgon blir Indra   10År........ Indra vilar i gräset.... Födelsedagsbarnen Indra och Alice  på promenad   Och så har vi en tjej som firar 40 År ...

Av Lena Rydgren - 3 juni 2011 00:19

  Men Eva! när började du räcka upp handen :)   Ja vi börjar väl med lite bilder från säsongsfinalen på våra sennenträffar för våren, nu har Eva, Susanne och jag varit aktivitetsombud i 1 år och det har varit kul och inspirerande, vi har haft sto...

Av Lena Rydgren - 6 maj 2011 09:00

I dag tänder vi ett ljus för våran älskade Nellie,Det är idag 1 år sedan hon lämnade oss så hastigt,Du saknas oss fortfarnde så mycket, Men idag kan jag glädjas över alla fina studer vi fick och alla fina minnen jag har av henne    Saknar dej v...

Av Lena Rydgren - 20 april 2011 18:49

    Ja nu var det ju länge sen sist igen....men det har varit en del som hänt sedan förra inlägget. Alice har ju haltat fram och tillbaka sedan i december, Vi var hos veterinären i januari och han röntgade och konstaterade att hon nog hade panos...

Ovido - Quiz & Flashcards