geneins

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Lena Rydgren - 4 augusti 2010 21:30

Ja här är hon nu äntligen lilla Alice

  

Vår nyaste familjemedlem.....

Fast hon kommer inte hem förren på lördag.

Ja nu är äntligen väntan över och det är klart att tjejen vi önskade oss blev vår!

  

Så här såg hon ut när vi träffades första gången, då var hon 3½vecka...

och så här såg hon ut i lördags när jag hälsade på henne

 

Alice 7 veckor

Kul ska det allt bli med lite liv i huset igen tycker jag, men frågar ni Indra så håller hon nog inte med, hon var med i fredags och hälsade på och hennes blick var ganska talande -du tänker väl inte ta hem dom där matte? Nej då Indra sa jag, bara en och inte förren nästa vecka, jag vet inte om hon blev glad över det svaret. Hon har ju funnit sig väl tillrätta med att vara ensam hund 

   

Indra på tomten med SINA ben.......

   

Indra BIR veteran i Tvååker (lördag)

Ja lite utställning har vi ju hunnit med också i sommar, först var vi till Göteborg

 

Indra och Aragon på Lilleby camping 

där fick Aragon en tvåa   och Indra kom på reserv plats bland veteran tikarna, dagen efter for vi till Borås där fick Aragon en slät etta    och då blev matte glad igen, för i blåbandslandet vill vi ju inte vara, Indra fick ledigt den utställningen och tur var väl det för det var VARMT  Älskar egentligen sol o värme men inte på utställningar.

Därefte åkte vi ett par dagar och hälsade på Lotta och valparna, oh vad trevligt vi hade det......

Därefter åkte vi åter söderut mot Tvååker, där tog Aragon "slätta ettor" båda dagarna medan Indra hade ledigt första dagen och sedan klämde till med BIR veteran titeln på lördagen  

  

Aragon inför Tvååker

Sedan måste jag berätta att vi har börjat med igelkottsuppfödning

   

eller rättare sagt en liten igelskottsfamilj har flyttat hem till oss, men Anders tyckte att jag kunde börja föda upp igelkottar istället det verkar ju enklare tyckte han, desutom har vi en " känd finnansman" här i närheten som ville köpa in igelkottar till sin tomt på grund av att han hade så mycket ormar,  kanske inte är nån dum idé iallafall.......

    

Ja det var allt för idag, men nu lovar jag komma åter SNART.......

Skapa flashcards